Angelika a Peyrac pokřtili Angeliku

Spisovatelka Anne Golon si na jevišti divadla Broadway připila s hrdinkou své slavné knihy Angelikou (M. Absolonová)Třetí říjnový týden byl v Divadle Broadway mimořádně úrodný na slavnostní představení. Ve středu 17. 10. jsem sice na Broadway nezavítal a milióntým divákem muzikálu Angelika se tudíž stal někdo jiný :-D, zato jsem byl o den později přítomen křtu nového vydání prvního dílu knihy Angelika, markýza andělů, a to v rozšířené, dosud nepublikované podobě.

Francouzka Anne Golon (86) je stále velmi vitální dámaRůzných vydání knih o Angelice je po světě hned několik, liší se překlad od překladu, například v anglické verzi chybí pasáž, v níž Angelika tráví mládí v klášteře, v německé chybí seznámení Angeliky s Peyracem. Dokonce i dřívější francouzská vydání jsou neúplná, někteří vydavatelé určité části vypouštěli (například tu, kde se Angelika seznámí s čarodějnicí, která ji pomůže - právě tato pasáž je poprvé představena s tomto novém vydání), teprve toto vydání je úplné.

Kromě producenta Oldřicha Lichtenberga a autora muzikálu Michala Davida přivítali madame Golon na broadwayském jevišti také zástupci vydavatelství FragmentKromě zástupců vydavatelství Fragment byla jako zlatý hřeb večera přítomna samotná autorka příběhu o Angelice, šestaosmdesátiletá Francouzka Anne Golon (která knihy o Angelice napsala společně se svým manželem Sergem Golonem). Návštěvníci tohoto speciálního představení měli unikátní možnost tuto pokřtěnou knihu zakoupit a po představení si ji nechat podepsat přímo od Anne Golon. Těch bylo tolik, že se na všechny nedostalo.

Spolu s autorkou se křtu úplné verze knihy ujali i hlavní představitelé Angelika (M. Absolonová) a Peyrac (J. Vojtek)Ale nic nebylo ztraceno. Následující den totiž Anne Golone v Paláci knih Luxor na Václavském náměstí nově vydanou knihu podepisovala, a samozřejmě i francouzsky (s výborným překladem do češtiny) vyprávěla o pozadí vzniku celé série, dokonce i představila francouzké originály této série, které již byly vzdány ve Francii.

Anne Golon vypráví a podepisuje knihy v Paláci knih LuxorKnihu na prknech Divadla Broadway nepokřtil nikdo jiný než Monika Absolonová s Josefem Vojtkem, kteří ten večer Angeliku a Peyraca alternovali. Kromě nich ten večer na jevišti pěvecky zazářil především Alan Bastien v roli Angeličiny dětské lásky Nicolase, později jednooký vůdce pařížského podsvětí a také Tomáš Trapl jako advokát Desgréz. Více o muzikálu můžete najít na našem serveru v minulých článcích.