Tisková konference trochu jinak

Mušketýři v Hybernii představili nejen nové obsazení, ale i jednu přidanou sólovou píseňNa tiskové konference by se mělo chodit hlavně kvůli novým informacím. Leckdo tam chodí hlavně kvůli přítomným celebritám. Někdy je však zajímavější jen tzv. pozorovat cvrkot. Pokud bych z tohoto pohledu měla popsat tiskovou konferenci k obnovené premiéře muzikálu Tři mušketýři, asi bych začala tím, že to tam vypadalo skoro jako na udílení cen Českého Slavíka. Sešlo se zde mnoho známých tváří ze světa showbysnysu.

Moderování tiskové konference se chopil sám producent Oldřich LichtenbergZ dam například Monika Absolonová, Ilona Csáková, Radka Fišarová, Linda Finková nebo Šárka Vaňková. Pokud jde o pány, kteří zde výrazně početně převažovali, mohli jsme vidět třeba  Alana Bastiena, Aleše Hámu, Standu Hložka, Bohouše Josefa, Tomáše Savku, Josefa Vojtka či Mariána Vojtko. Ti všichni a ještě mnoho dalších, kteří v muzikálu účinkují. Z tvůrců se dostavil pouze textař Lou Fanánek Hagen,  autor hudby Michal David se omluvil, byl u lékaře.

Výborně naladěný mušketýrský ansámbl stanul před novináři přímo na hybernském jevištiTisková konference se konala v sále Divadla Hybernia. Zástupci muzikálu stáli na jevišti, novináři byli pohodlně usazeni v hledišti. Nálada byla výborná. Zvlášť na jevišti, kde si všichni mezi sebou vesele povídali. Museli to být jistě jen samé zábavné věci, protože se všichni pořád smáli. Jen doufám, že se nesmáli nám, novinářům!

Jakou cestu si Mylady (M. Absolonová) zvolila víme - ale mezi čím volila, se dozvíme až nyní ... Zlatým hřebem programu bylo představení nově dopsané písně pro roli Mylady "Volba má". Zazpívala ji Monika Absolonová, tancem ji doprovodila Kristýna Kloubková- Bastienová. Když producent Oldřich Lichtenberg píseň uvedl, všichni zpěváci a zpěvačky se přemístili do červených sedaček v hledišti. Jen co Monika Absolonová udělala první krok na jeviště, všichni její přítomní mužští kolegové začali tleskat a pískat. Zpěvačka se ale nenechala vyvést z míry a ani koutkem se neusmála. Tytéž ovace následovaly i po tom, co odzpívala. Pánové se zkrátka postarali o to, aby se Monika cítila jako hvězda.

Kardinál Richelieu (T. Trapl) a Rochefort (M. Pošta) nezaháleli a už kuli pikle proti králiPo této hudební ukázce se všichni rozprchli.  Hlavně k občerstvení, kde byl připravený sekt a lososový kaviár. Od něj se nemohla odtrhnout zpěvačka Linda Finková, která je ve třetím měsíci těhotenství, a bylo vidět, že jí díky tomu pořádně chutná. Za chvíli to v baru vypadalo skoro jak na školním srazu. Tvořily se tu větší, tu menší skupinky a živě se diskutovalo o všem možném. Nejvíce slyšet byl každopádně Pepa Vojtek. Mezitím si novináři odchytávali "hvězdy" pro rozhovory. Fotografové fotografovali a předháněli se, kdo z nich bude mít lepší úlovek. Jako první zmizel Aleš Háma, který sebou měl jako doprovod svého devítiměsíčního syna Mikuláše.

I já jsem si odchytila své hvězdy a položila jim pár otázek.

Josef Vojtek

Athos Pepa Vojtek nevyzul své mušketýrské škorně ani při hostování muzikálu na SlovenskuJak jste reagoval na nabídku zpívat znovu Athose ve Třech mušketýrech?
Kladně. Mám pocit, že ani žádná nabídka nebyla. Tři mušketýři , čtyři přátelé a nová scéna v Divadle Hybernia Se mnou produkce tak nějak počítá a já zase počítám s tím, že mi nějakou práci dají. Navíc jsem to hrál dlouho, i na Slovensku...

Jaký je rozdíl hrát Mušketýry v jiném divadle? Je lepší Hybernia nebo Broadway?
To se nedá srovnávat, protože to je každý jiný divadlo. Nový kulisy, nový projekce. Je tu víc prostoru, ale to ukáže spíš čas. Určitě to bude víc zajímavé pro lidi.

Co plánujete na příští měsíce?
Budu ve Třech mušketýrech, Angelice  a s Kabátama chystáme koncerty.

Linda Finková

Bývalá Mylady (Linda Finková) je nyní Královna AnnaVy jste v průběhu zkoušení vyměnila roli Mylady za roli královny. Je to kvůli tomu, že jste v jiném stavu?
Ano, je to tak.

Jak dlouho budete hrát?
Do konce. Teda do konce června. To ještě nerodím.Novopečená královna Anna - Linda Finková - ''v očekávání'' jen září...

Po porodu se vrátíte nebo si dáte pauzu?
Chtěla bych se vrátit hned a myslím, že to snad i půjde.

Jak se Vám zpívá ve dvou?
Už jsem takhle zpívala v Draculovi. Občas je to takové legrační. Když zpívám a najednou se to mrně pohne, nebo kopne. To už se mi taky párkrát stalo.

Standa Hložek

Standa Hložek nabídkám do muzikálu dlouho odolávalOd koho jste dostal nabídku zpívat ve Třech mušketýrech?
Za to, že jsem tady, může hodně Lešek Semelka. Byla to taková shoda náhod. Jeli jsme spolu zpívat na nějakou akci a Lešek povídal, jak zkouší, a že mají nějaký problém s obsazením. A tak jsem mu říkal, proč si nevzpomenete na Hložka, vždyť je to mušketýr jako blázen. A on na to, vidíš, já to nadnesu. Nakonec ale kývnul a naskočil do už rozjetého mušketýrského vlaku coby Porthos To bylo v prosinci a někdy z kraje roku mi volal Olda Lichtenberg. Stando nechceš si to zkusit? No a já odpověděl, že strašně rád. Dřív, když všichni šli do muzikálů, tak se mi to moc nezdálo. Já jsem do muzikálu nechtěl. Pak jsem si dokonce říkal, zaplať pánbů, že nejsem v muzikálu, protože bych tam byl strašně vázaný časem. Ale nastalo období, kdy mi to začalo chybět. Pořád jsem byl sám. Chyběla mi takováhle parta.

Sám jste neměl chuť jít zkusit konkurz?
Potkal jsem se s Frantou Janečkem a on mi říkal, ať se přijdu podívat. Tak jsem si vzal party, nastudoval, ale řekl jsem mu, že jsem soudnej a že tam není role pro mě. Bylo to spíš pro operní hlas. Jen jsem doufal, že se pro mě časem nějaká role najde. V roli dobráckého, ženy a jídlo milujícícho mušketýra, se bude S. Hložek střídat s L. Semelkou a J. HelekalemDělat to za každou cenu, nemá smysl. Jsem rád, že jsem teď v takové výborné a hvězdné partě, že jsem zkusil zas něco jiného.

Koncertujete?
Ano, mám ještě nějaké závazky, zpívám například s Hankou Zagorovou a na plesech. Mám i svůj pořad v divadélku ve Chvaleticích. V únoru jsem dokonce musel kvůli zkoušení Mušketýrů odřeknout tři akce.

Jaké bylo zkoušení? Přeci jen je to pro vás něco nového.
První děkovačku si všichni mušketýři zasloužili Jsem týmový hráč a rád zpívám v partě. Bylo to něco nového a zajímavého. Nezpívám tady žádnou sólovou písničku, spíš v trojhlasech, takže to nebylo tak náročné. Pak tam jsou šermířské akce, ale naštěstí jich tam moc nemám.

Jak často budete hrát?
V březnu mám asi 10 představení.

Viděl jste před čtyřmi roky původní Tři mušketýry?