Mylady de Winter představila svou volbu

V obnovených Mušketýrech nechá Mylady diváky náhlédnout do své pohnuté minulosti...Dne 21. února se uskutečnila tisková konference k muzikálu Tři mušketýři v Divadle Hybernia. Konferenci moderoval producent Oldřich Lichtenberg. Na konferenci zaznělo několik velmi zajímavých údajů - jedním z nich byl i fakt, že byla připsána nová píseň.  Dalšími zajímavostmi bylo představení změněné scény, která byla upravena pro potřeby divadlaHybernia. Nezapomnělo se na sponzory, bez jejichž podpory by muzikál nemohl být uveden. I jim patří velký dík. Bylo také zveřejněno, že zájem o lístky na muzikál Tři mušketýři  převažuje nad muzikálovou kolegyní Angelikou.

Staří známí mušketýřští - Radka Fišarová a Zbyněk Fric - se v Hybernii představí v nových rolíchZa realizační tým byli přítomni pánové Lou Fanánek Hagen, Libor Vaculík, Eduard Klezla aj. Produkce představila změny oproti původní verzi, jakými jsou změny scény, přidaná píseň, nové choreografie. Představila se také nové tváře Tří mušketýrů: Stanislav Hložek, Ilona Csáková, Tomáš Savka nebo Šárka Vaňková. Ilona Csáková, která přichází jako nová posila pěveckého týmu, prověří své hlasové kvality v roli zamilované královny Anny.

Radostné očekávání přineslo Lindě Finkové francouzskou korunu - na temnou stranu, do služeb kardinála, tak místo ní vstoupí drobná Radka FišarováOsvědčené obsazení bylo v plné sestavě například Josef Vojtek, Tomáš Trapl, Monika Absolonová, Linda Finková, Zdenka Trvalcová, Zuzana Norisová,  Dušan Kollár, Bohouš Josef, Lešek Semelka, Pavel Vítek a další. Došlo k menšímu přeobsazení - bývala Mylady Linda Finková se stane královnou a z královny Radky Fišarové se zrodí Mylady. Právě křehké vzezření Radky nutí k zamyšlení, jak si poradí s touto nelehkou zápornou rolí. Zúročí své zkušenosti, které nasbírala při podobné roli v muzikálové Angelice??

Pro obnovené nastudování muzikálu dopsalo duo autorů David - F. Hagen zbrusu novou sólovou píseň, v níž Mylady de Winter odhaluje svou temnou podstatuOficiálně byla také představena zbrusu nová písnička s názvem "Volba má", která byla složena exkluzivně pro obnovené Tři mušketýry. V jevištním provedení jí zazpívala Mylady Monika Absolonová. Tato píseň pochází od autorského dua Michal David a Lou Fanánek Hagen. Píseň "Volba má" hudebně nezapadá do rychlejšího tempa tohoto popového muzikálu. Touto skladbou se autoři snaží vysvětlit zlou podstatu Mylady de Winter. Exkluzivní ukázku této písně najdete právě zde.

Exkluzivní ukázka nové písně Volba má

Tři mušketýři  se budou uvádět od konce února do června. Muzikál je také vylepšen o kvalitnější filmové projekce. Divadlo Hybernia také nabízí Třem mušketýrům  prostornější jeviště a s tím souvisí i upravené a zdokonalené kulisy.Scénárista, libretista, choreograf a hlavně režisér muzikálu Tři Mušketýři Libor Vaculík

Premiéra se ponese v duchu nově obsazených zpěváků a zpěvaček, kostýmy jsou však dle Romana Šolce původní, pouze byly opraveny.

Po tiskové konferenci jsem já a moje kolegyně Marcela odchytili několik účinkujících, abychom s nimi udělali krátký rozhovor o navrátivším se muzikálu Tři mušketýři.

Tomáš Trapl: intrikánský kardinál Richelieu

Jaký je kardinál Richelieu, Vaše Eminence?...Jak byste charakterizoval postavu kardinála Richelieu?
Z historického hlediska to byl obratný politik, tahal za všechny nitky na královském dvoře, měl dlouhé prsty - taková typická pravá ruka krále, kterého nebavilo panování, tak na to měl své lidi - tedy kardinála.

Co Vás na nejvíce oslovilo na této postavě?
Jeho dvě sólové písně, které jsou tím nejlepším, co v muzikálu je. ... jen o tři roky starší - ale neméně intrikánský Dále tato role má nepřehlédnutelný akční rádius, nádherný kostým a úžasnou masku.

Jak se Vám líbí nová scéna 3M v Divadle Hybernia?
Tím, že se scéna zvětšila, dostal muzikál prostor, který mu na Broadwayi chyběl - to je plus. To, že bylo použito pár původních kulis, které na velkém jevišti působí ušlápnutě - to je mínus.

Čím se liší Váš kardinál od pojetí vašich kolegů B. Josefa a M. Vojtko?
Samozřejmě tím, že je nejlepší, ne? :-) Jistě chápete, že na takovou otázku já přece nemohu odpovídat jinak, než žertem...

Civilní kardinál (T. Trapl) s novou Constance (Š. Vaňková) a novým Aramisem (P. Poláček)Která z písniček je vám bližší "Touha znát" nebo "Já vím"? A proč?
"Touha" je těžší - musím na ní být více soustředěný - a kardinál je tady v pozici neporazitelného intrikána. Kdežto v "Já vím" už divák tuší, že kardinálovi se to začíná trošičku hroutit, takže zde ho ukazuji již v trochu jiném světle. Ale je to závěrečná vypalovačka, takže se musí dát nadoraz. Obě jsou těžké a krásné a mému srdci blízké.

Doznal kardinál Richelieu nějaké výraznější změny ?
Ano. Kostým se mi vrátil z Bratislavy pomačkán a špinav. :-) Jinak je kardinál pouze o tři roky starší, tudíž žádné změny.

Ilona Csáková: pompézní královna AnnaNová posila mušketýrského ansámblu Ilona Csáková při debatě s panem režisérem Vaculíkem

Viděla jste minulé nastudování Tří mušketýrů?
Ano, byla jsem na premiéře.

Jak se Vám líbila královna Anna?
Královna Anna je pompézní role. Má nádherné kostýmy a zajímavé písně.

Jak si s touto rolí poradíte?
Vzhledem k tomu, že už s královnami mám své zkušenosti např. s Kleopatrou nebo Královnami muzikálů nebude mi tato role činit potíže. A své zkušenosti jistě zúročím.

Monika Absolonová: krutá Mylady de Winter

Moniko, Vy jste vlastně jediná představitelka Mylady, která tuto roli již hrála, myslíte si, že to pro Vás byla při zkoušení výhoda, protože Monika Absolonová ve třech Mušketýrech - záporná až do morku kostí a 3 hodiny na jehlách... jste už věděla do čeho jdete, nebo nové prostředí bylo náročné i pro Vás?
Rozhodně to na jednu stranu byla výhoda, protože holky se musely učit texty a všechno. Ale na druhou stranu je nevýhodou jediná věc, a to že vím, do čeho lezu. To znamená - tři hodiny na jehlách, jako nic moc. Když je dvoják, tak jste v těch botách šest hodin a to je tedy opravdu vydřené představení, protože my ty boty nesundáváme, lezeme v nich po žebříku a chodíme po strašných schodech, které nemají klasický sklon jako normální schody. Tak v tom je to náročné, protože pořád pobíháte. A holky chudinky, jak Sylva Schneiderová tak Radka Fišarová, ještě vůbec netuší do čeho jdou, ještě na jehlách nezkoušely, ale to přijde... (smích...)... je krásná, ale krutá vražedkyně, intrikánka bez skrupulí...ale mohla si zvolit i úplně jinou cestu...

Jak vidíte celkovou náročnost původních Mušketýrů a těch nových?
Tím, že Hybernia je větší a protože máme neustále přechody a převleky, tak je to pro nás náročnější na fyzičku než to bylo v Broadwayi. Ta je přeci jenom roztomile malinká a když jsme se chtěli dostat na druhou stranu, tak jsme to museli celé oběhnout, ale pořád to bylo menší. Takže v tomhle je to náročnější. Já mám hroznou radost, že nám tam Michal David dopsal píseň, protože do téhle chvíle byla Mylady "svině bez příčiny", teď už je to tam konečně, alespoň částečně, nějak dovysvětlené, že jí prostě ubližovali.

Když se do Prahy vracela Kleopatra, říkala jste, že postupem času jí chápete a hrajete trochu jinak. Nastala tato změna i u Mylady? Mylady de Winter (M. Absolonová) - kardinálova pravá (a nemilosrdná) ruka...
Myslím, že jo. Já, ačkoli to asi nevypadá, ačkoli jsem extrovert, tak jsou určité chvíle, kdy jsem velmi stydlivá. A když jsme Mylady zkoušeli, tak jsem stydlivá byla. Vůbec jsem si na to nemohla zvyknout a bylo mi i proti srsti někoho na jevišti vraždit a škrtit. Opravdu. A teď jsem se musela smát, protože já jsem Váha a Sylva Schneiderová je taky Váha a má úplně ten samý problém, protože říká "to je tak divný, já tam s nimi musím vláčet..."

Takže Radce to nevadilo?
Já myslím, že Raduš je v pohodě. Raduš je profesionál každým coulem, vždycky tu roli odvede úžasně a umí se tady od toho oprostit. Já jsem vážně měla problém, když jsme to tenkrát zkoušeli. Teď už ho nemám, protože jsem si na to prostě zvykla, Monika v rozhovoru zavzpomínala na zkoušení scény, kdy má Mylady zemřít ale Sylva má... (smích...) Říkala jsem jí "neboj, to přejde, to je jen takový pocit." Já jsem vlastně nikdy nehrála až takhle negativní roli, což Mylady je, ale tím, že je tam ta píseň, se to dovysvětlilo, zaobalilo... Já už jsem na ní vlastně trochu zvyklá, takže v pohodě. Ten přístup byl pro mě jednodušší, protože už jsem uměla texty. To je prostě úplně úžasný.

Během prvního uvádění Mušketýrů v Praze jste na zkoušce brečela, protože Vás Pepa Vojtek nechtěl pohladit, teď taky, nebo už jste zvyklá?
Radka Fišarová si po angelikovské madame Contoire do repertoáru přidala další zápornou roli To bylo jinak. Tam je totiž scéna, kdy mě vraždí. A během zkoušení se s tou rolí nějak sžíváte. Já nejsem herečka, já opravdu jdu po pocitu. Když si ten pocit nějak navodím, tak si ho odžiji. Proto mám ráda divadlo, že si ten příběh odžijete od začátku do konce. Máte začátek a konec. Když se třeba natáčí film, tak začnete natáčet konec a na konci natáčení začátek. Tady je to krásně kontinuální a hezky mi to navazuje, takže se do toho pocitu nějak dostanu. My jsme tenkrát zkoušeli a to bylo právě, že jsem si říkala, že ta scéna vraždy Mylady je strašně silná, protože jsme byli v teplákách s portama a Pepa to zahrál tak, že když mě jde zabít, tak mě chce pohladit a nepohladil. Mně to v tu chvíli bylo tak líto, že jsem se na té zkušebně rozbečela (smích...). V rámci té role, ale je to jen o tom pocitu, který navodíte. Pro mě je v podstatě každá role, kterou jsem hrála, v určité fázi mého života, podle toho jak to zažívám v soukromí, taková terapie.Angelika je pro Moniku Absolonovou ''srdcovou záležitostí'' - vznik muzikálu o ní sama iniciovala

Říkala jste, že jsou Mušketýři nároční, dovedete si představit, že byste hrála Angeliku na větším jevišti?
Musím říct, že to těžko, protože Angelika je, jak říkal pan režisér Bednárik, role "mamut". A to tedy opravdu je. Kdyby to zázemí bylo ještě větší, tak si vůbec nedovedu představit, že bych stačila doběhnout. My to už teď máme na pikosekundy, že mi dopnou šaty a já už běžím s kostymérkou na zádech na jeviště. (smích...)

Byla zveřejněna informace, že Angelika má na konci června končit...
Já doufám, že tahle informace není úplně pravdivá...

Fotografie Michal Škvor, text Libuše Váňová, rozhovory L. Váňová a Marcela Lávičková