Baron Prášil si vybírá

Režisér, skladatel a libretista byli pobaveni vystoupením jednoho adeptaPředsálí plné lidí, někteří si povídají, jiní sedí a přemýšlí o muzikálu. Za zavřenými dveřmi se ozývají tlumené zvuky. Když vejdu, uvítá mě několik tázavých pohledů, které se vzápětí stočí zpět. Potemnělý sál a rozzářené jeviště. Na něj právě vstupuje neznámá dívka, staví se do ostrého světla reflektorů, bere si do ruky mikrofon a představuje se. Nacházíme se na druhém kole konkurzů do muzikálu Baron Prášil.

Eva Burešová z Ostravy předvedla opravdu dobrý muzikálový projev"Dobrý den, jmenuji se Eva Burešová a jsem z Ostravy, ale studuji v Praze." Do prvních tónů skladby se začíná pohybovat, a při zpěvu začíná vyjadřovat i své pocity jinak než zpěvem. "To je dobré, mně se její hlas líbí," zazní potichu od stolku v sále. Další účastnice druhého kola konkurzůKdyž dozpívá, přichází hodnocení: "Máte příjemný hlas, hezky zpíváte, ale nevíme, kam s Vámi. Jste někde vázána?" Zatímco tazatel dostává odpověď, několik dalších členů si dělá poznámky. "Mám na vás dotaz: v případě, že byste roli získala, jak budete řešit svou účast v Superstar?" ptá se hlasový poradce Eduard Klezla. "V takovém případě bych do Superstar nešla" zazní pohotová odpověď. Ještě několik rychlých dotazů a Eva může odejít ze sálu.

Na scénu přicházejí další pozvaní účastníci a dávají své hlasy k posouzení porotě, která rozhoduje o postupu do třetího kola. Dva Honzové vedle sebe: Kříž a Urban - uvidíme je také oba na scéně?Někdy vadí příliš "školní" hlas, který by vedle zkušených muzikálových matadorů mohl zaniknout, jindy zase příliš silná postava. U mnoha adeptů nebylo definitivně rozhodnuto, protože jejich pěvecký projev byl dobrý, ale typově se nehodili na žádnou roli. U nich se bude ještě rozhodovat.

Zpívalo se ostošetVšichni účastníci hned po ránu prošli taneční zkouškou pod vedením Kristýny Bastienové, která bude v muzikálu Baron Prášil dělat choreografii. Po jejím skončení byli rádi, že si mohou sednout, odpočinout si a připravit se na svůj výstup v pěvecké části.

Jak se mi podařilo zjistit, někteří účastníci konkurzu svým projevem natolik oslovili členy realizačního týmu, že jsou rozhodnuti jim danou roli nabídnout. Jisté to však budou mít až v červenci, kdy se pravděpodobně budou podepisovat smlouvy. Jak to vypadá, realizační tým splní to, co si předsevzal: že v novém projektu uvidíme i nové talenty, které měly právě konkurzy objevit.