Bílý Dalmatin ztratil své puntíky v Kalichu

Bílý Dalmatin a zvířátka u Klárky domaNetradičně na státní svátek, 28. září, měl premiéru nový muzikálový počin divadla Kalich. Nedlouho po premiéře Johanky z Arku se po prknech divadla Kalich začala prohánět zvířátka v novém dětském muzikálu Bílý Dalmatin.

Ačkoli se již Bílý Dalmatin hrál v divadle Palace na Václavském náměstí, Vosí tanečnice v podání početné dětské companyodehrála se slavností premiéra právě v Kalichu. V režii Mirjam Landa se pak odehraje příběh, ve kterém se hračky prohánějí po pohádkové říši, aby našly ztracené puntíky plyšového dalmatina – Dalmatina Barvičky. Barevné chlupaté kostýmy i pohádkovou scénu pak vytvořila ostřílená Lucie Loosová a tak, samozřejmě v rámci možností, Beruška vypadá jako beruška, koník jako koník atp. O choregrafii se postaraly Linda Rančáková a Eva Severinová.Plyšoví kamarádi při cestě za puntíky

Hudbu Petra Güntera zaranžoval Jan Maxián. Jednou písní přispěl i Daniel Landa, ačkoli se nejedná o novou píseň, jak bylo avizováno, ale zlá čarodějnice pak zpívá nový text na Landovu píseň "Přízraky". Ačkoli se může zdát, že hudba Daniela Landy je do dětského představení trochu drsná, v tomto kontextu nijak nevadí a čarodějnice je pak náležitě děsivá. Hudebně se pak divák dočká rozličných žánrů, od Landova drsnějšího rocku pak uslyšíme i prvky polky, disca, ale i romantickou baladu. V paměti pak asi nejvíc utkví píseň opice Oly.

Čarodějnice Jana VaculíkováJelikož je Bílý Dalmatin určený hlavně pro děti, nelze zapomenout na početnou dětskou company. Děti tančí a v omezené míře i zpívají jako postavičky z říše pohádek. Na scéně se pak promění v opice, vosy nebo hvězdičky. Největší míra zpěvu pak ležBeruška a z nebe spadlá hvězdaí na dospěláckých hrdinech, kteří představují hračky hlavní postavy – dívenky Klárky (Anastázie Landová, alt. Kristýna Zezulová). Máme tu pak zlou a zapšklou Čarodějnici (Jana Vaculíková, alt. Lenka Jurošková, Jana Fabiánová), potrhlého nenastytného Koníka (Filip Groeger, alt. Václav Krátký), obětavou Berušku (Markéta Procházková alt. Lucie Pernetová), prasátko (Jana Fabiánová alt. Jana Vaculíková, Lenka Jurošková) a nováčkem je pak pejsek Dalmatin Barvička (Vlasta Korec, alt. Ondřej Izdný a Ondřej Nosálek).

Je třeba ocJana Fabiánová je opice Olaenit, že účinkují neměli potíže s tím skloubit leckdy náročné choreografie se zpěvem. Ačkoli největší pěveckou příležitost má představitelka čarodějnice, na premiéře v podání vynikající Jany Vaculíkové. Jako frajer Dalmatin se představil „borec“ Vlasta Korec, jehož kreace si jistě zamilovalo nejedno dítko. Podle mě nejchytlavější písni je pak píseň opice Oly, kterou zazpívala Jana Fabiánová, také v jedné z náročných choreografií opic. Klárka a její moudrá babičkaHlavně komediálně se projevila Markéta Procházková v roli Berušky jíž často docházejí baterky a Filip Groger jako nenasytný a líný Koník rozesmál dětské i dospělé publikum.

Pokud máte doma děti a chcete je vzít za kulturním zážitkem, nelze než Bílého dalmatina doporučit. Příběh má určité poselství, které však není přinášeno školometským způsobem, ale hravě, tak, Zvířátka při záverečné písniaby působil na dětské publikum. Před dětskýma očima pak vyvstane říše pohádek a oživlých plyšáků a děti se pak nenásilnou formou naučí něco o závisti, přátelství a odpuštění. Plusem je jistě i program, ve kterém kromě obvyklých informací děti naleznou i dvoustránku omalovánek.

Vlasta Korec po představeníPo představení se Michal Škvor zeptal hlavního představitele Dalmatina Vlasty Korce:

Již v Popelce jsi hrál s dětmi a teď velký Bílý Dalmatin, dalo by se říct, že jsi herec pro děti? Pracuje se ti s dětmi dobře?
Děti mám rád, to je myslím základní předpoklad toho, že můžu dělat tyhle představení,  který mě baví, protože dětský publikum je nejuppřímější. Vždycky když se jim něco líbí a nebo nelíbí, tak to dají okamžitě najevo, Už zase dalmatin s puntíkynení v tom žádná přetvářka a možná proto mě ty děti baví. Proto možná dělám tyhle představení, který jsou určený především pro děti.

Zvládáš ale i klauny nebo tragédy jako třeba Kabaretiéra v Kabaretu, která z těchto poloh je ti bližší?
Každá z těchto poloh má  něco, co by nabídla herci a herec má něco, co by nabídl těm rolím a já jsem rád, že me režiséři oslovují abych to pak mohl nabízet v nejrůznějších rolích, Vlasta Korec jako Konferenciér v plzeňském nastudování muzikálu Kabaretna nejrůznějších bitevních polích z toho co jsem se naučil a jsem rád, že tyhle nejrůznější nabídky přicházejí a proto je beru, jsem za ně hrozně rád a doufám, že přijde další zajímavá nabídka a zajímavá práce. Baví mě to a čím je pestřejší herecká paleta, tím je to zajímavější.

Je něco, co si ještě nehrál, ale chtěl by sis to na jevišti vyzkoušet?
Nevím o tom, ale rád se s tou rolí popasuju.