Dvě Johanky v širší nominaci na Thálie

Obě Johanky při slavnostní premiéřeMuzikál Ondřeje Soukupa, Gabriely Osvaldové a Jiřího Hubače Johanka z Arku, který od loňského září uvádí pražské Divadlo Kalich, byl oceněn hned dvěma nominacemi na hereckou Cenu Thálie pro obě představitelky titulní role. Do širších nominací se dostala Lucia Šoralová a do hlavního klání o tuto trofej v muzikálové kategorii postoupila Bára Basiková.

„Už samotnou nominaci na Cenu Thálie beru jako obrovské ocenění, kterého si velmi vážím. Snad se mohu domnívat, že jde o ohodnocení mé práce nejen na Johance, ale i za celých předešlých patnáct let, kdy se věnuji muzikálovému divadlu, a sbírám tak zkušenosti, které se, doufám, do mé poslední role promítly. Je příjemné, když si někdo vašeho výkonu všimne,“ říká Bára Basiková. Zda nakonec bude cenu třímat v ruce, pro ni není to nejdůležitější. „Nominace je pro mě vyznamenání. Pokud k němu přibude i ta cena, bude to samozřejmě krásný zážitek.“

Bára Basiková jako premiérová JohankaJméno Lucie Šoralové se v širších nominacích na Cenu Thálie objevuje už podruhé. Nyní za Johanku z Arku, o pár let dříve za hlavní hrdinku muzikálu Miss Saigon. „Obě role jsou velmi náročné, a to po všech stránkách. Nechala jsem v nich hodně ze sebe, takže mám radost, že to někdo ocenil. Cítím to jako potvrzení své cesty,“ vysvětluje Lucia Šoralová. Francouzskou světici považuje za roli pro sebe naprosto zásadní. „Jednak představuje nádhernou pěveckou i hereckou příležitost, jakých pro ženy není v muzikálovém žánru mnoho, a jednak mě doprovází po celou dosavadní kariéru. Mám ji spojenou s důležitými zlomy a lidmi ve svém životě. Nastudovala jsem ji ve třech různých provedeních, jedno z nich bylo ve španělštině, vždy v jiném věku, duševním rozpoložení, na jiném stupni umělecké i osobní zralosti.“

Také Bára Basiková staví Johanku z Arku hodně vysoko: „Považuji ji za nejhezčí roli, jakou jsem kdy hrála. Je perfektně vystavěná díky libretu i díky režii pana Bednárika, s nímž jsme se na jejím pojetí bezezbytku shodli. Johanka je zároveň mojí nejtěžší rolí, tři hodiny nesleze z jeviště. Johanka má i úspěšné CDCesta, kterou s ní musíte ujít od jejího dětství až po smrt, je ovšem úchvatná.“ Zpěvačka připomíná, že nominaci chápe rovněž jako ocenění pro své herecké kolegy z inscenace. „Mému výkonu zásadně pomáhá kolektiv divadla. Jsou tu fantastičtí herci a zpěváci, se kterými se mi výborně hraje. Jsem šťastná, že máme v Divadle Kalich tak výborný tým. Je důležité mít na jevišti partnery, s nimiž je radost hrát.“

Obě představitelky muzikálové Johanky z Arku si také chválí svůj vzájemný vztah. „Je naprosto bezproblémový. Báry si vážím nejen jako vynikající zpěvačky, ale mám ji ráda i jako člověka. V první verzi Johanky pro mě byla velkou inspirací. A vůbec Johanka je podle mě celkově skvěle obsazená. Své kolegy beru spíš jako takovou velkou rodinu“ hodnotí Lucia Šoralová. „Chováme se k sobě kolegiálně, vstřícně. Respektuji Luciinu práci, její přístup k roli. Johanku podle mého názoru dělá nádherně, jsem moc ráda, že se o tuto postavu dělím právě s ní. Musím zaklepat, že jsem se s tak příjemným přístupem zatím setkala v každém divadle u každé kolegyně. Nikdy jsem s žádnou neměla problém a doufám, že ony se mnou také ne,“ dodává Bára Basiková.

Johanku kromě Lucie Šoralové a Báry Basikové hraje i Radka Špáňová„Nominací pro Báru Basikovou a Lucii Šoralovou si vážíme jako dalšího potvrzení pocitu, že návrat muzikálu Johanka z Arku na naši divadelní scénu byl dobrým rozhodnutím. Utvrdily nás v tom už vynikající recenze, které si představení vysloužilo, a samozřejmě především zájem diváků. Také nově natočenému albu s písničkami z muzikálu se daří na trhu velice dobře,“ shrnuje producent a ředitel Divadla Kalich Michal Kocourek. „Ondřeji Soukupovi a Gabriele Osvaldové se podařilo napsat silný kus, který dává představitelkám titulní role výjimečnou možnost projevit mimořádný talent. Na druhou stranu platí, že nároky, jež na ně klade, jsou vysoké. Uspějí jen skutečně výborné zpěvačky a herečky. Jsem rád, že stejná autorská dvojice právě dopisuje pro Divadlo Kalich svůj nový muzikál Robin Hood. Premiéru bude mít v září 2010 a podle toho, co jsem už slyšel a četl, se máme opravdu na co těšit,“ uzavírá Michal Kocourek.

zdroj: Tisková zpráva divadla Kalich