Jak se hledají puntíky

Co mám udělat,aby ten dalmatin byl zvláštní…„Pane mistr, mám hotového toho Dalmatina. Můžu už jít spát? - Ne, paní si pro svoji holčičku k narozeninám přála dalmatina zvláštního. Předělat! - Tak dobře, já to nějak vymyslím.“
Mysleli byste, že takhle může začínat pohádka? Ne? A přece tak jedna začíná…

Na zahájení soutěže Baby star dostávaly děti dárečky…Jmenuje se Bílý Dalmatin a můžete ji vidět v Divadle Kalich. Zde se v neděli 24. ledna 2010 před tímto představením odehrála ještě jedna událost. Internetová televize o rodičovství a dětech BABYtelevize.cz zde odstartovala internetovou soutěž BabyStar pro děti ve věku do deseti let. Rodiče mohou posílat home videa svých ratolestí a porota složená z hvězd pražského divadla Kalich vybere vítěze v kategoriích Roman Štolpa se svými ratolestmimuzikální (zpěv, hra na nástroj), talentové (jakékoli dovednosti) a roztomilé (veselá videa).

„BabyStar není variantou Superstar a jiných podobných soutěží, nejde totiž o rivalitu a vážné soutěžení. Cílem je pobavit diváky naší internetové televize, a dát rodičům možnost pochlubit se svou ratolestí, ať už vyniká v nějaké činnosti, či je prostě „jen“ roztomilá,“ vysvětluje šéfredaktorka Babytelevize.cz. „Spojení soutěže s muzikálem Bílý Dalmatin je logické. Je to představení pro děti a zároveň v něm vystupují talentované děti,“dodává Jaroslav Panenka, tiskový mluvčí divadla Kalich.

Soutěž Baby TV zahájili společně s dětmi i herci z Bílého dalmatinaPo té již následoval dětmi očekávaný Bílý dalmatin. Tato muzikálová pohádka začíná netradičně v továrně při dětské práci. Holčička ve školním věku má za úkol vyrobit plyšového dalmatina k narozeninám pro jinou, stejně starou holčičku. Dalmatin se však musí lišit od stejných psíků, musí být zvláštní…

„Půjdeme do země pohádek a najdeme tam ty puntíky…“… v tomto okamžiku se děj přenáší do pokojíčku té šťastnější holčičky. Holčička svůj narozeninový den slaví se svými hračkami Beruškou, Koníkem, Prasátkem a Čarodějnicí, která je rozbitá a díky tomu nevrlá a protivná. Dárkem k narozeninám je slíbený Dalmatin. Je zvláštní tím, že místo černých puntíků má puntíky barevné. Se všemi se skamarádí, jen čarodějnice žárlí a rozhodne se pomstít. „Odčaruju mu puntíky a najde je teprve, až si Klárka sama od sebe uklidí pokojíček!“Odčaruje Dalmatinovi puntíky a on je může získat zpět pouze, pokud si holčička sama od sebe uklidí pokojíček, což nemá ve zvyku. Ostatní hračky se domluví a vydají se puntíky hledat… Na to, jak cesta za puntíky dopadne, se se svými ratolestmi přijďte podívat.

„Kam jdeš Karkulko?“Čeká vás představení barevné a živé. Scéna je barevná a změna prostředí je vyřešena z velké části pouhým otočením kulis, což je velmi nápadité vzhledem k rozdílnosti zobrazovaných prostorů. U kostýmů kromě pohádkovosti a nápaditost oceňuji především to, že i dětští herci v pohodě zvládali rychlé převleky (neinformovaný divák toto pravděpodobně vůbec nezaregistruje).

Hopla a je tu opička OlaHudební zpracování velmi oceňuji. Střihy a přechody mezi hudebními styly byly nenásilné a velmi zpestřovaly a oživovaly představení. Choreografie působily různorodě a přitom byly jednoduché natolik, že je zvládaly děti. O dospělých hercích mohu v tomto případě mluvit jen pozitivně. Žádné rutinní odehrání pohádky pro malé děti, ale plné nasazení a hravost. Divák cítil, že si představení užívají.

A tohle je celá pohádková partaJak jsem již napsala je to představení barevné, živé, plné změn. Písničky a nejen ty jsou hravé. Ani neposedné dítko tu nemá příležitost se chviličku nudit, naopak je vyburcováno ke spolupráci a hlasité reakci na dění na jevišti. A pokud by rodič měl chuť posadit dítko do hlediště a strávit divadelní čas na baru, prohloupil by. Tento muzikál pro malé totiž obsahuje jemné jinotaje, při kterých se i zletilý divák baví.