Musicalnet.cz

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Creative Commons License
Email Tisk

Monolog s Pavlem Polákem - uměleckým ředitelem HDK, muzikálovým hercem a zpěvákem

Antonín Krása dělá rozhovor s Pavlem PolákemBěhem zkoušek muzikálu Jekyll & Hyde jsem v Kongresovém centru potkal Pavla Poláka a poprosil ho, aby mi něco o nově připravovaném představení řekl. Pavel Polák se nadšeně rozpovídal a potom jsme krátce zavzpomínali na dobu, Tomáš Trapl a Pavel Polák zkoumají kvality českého zlatavého mokukdy ještě nebyl uměleckým ředitelem HDK. Přerušit tok jeho myšlenek nebylo snadné a jako zhola nemožné se ukázalo přepsat náš rozhovor ve formě otázka-odpověď. Proto jsem nakonec zvolil místo dialogu volné povídání rozdělené do tří částí.

Jekyll & Hyde
Rino Brezina nakonec vyzkoušel i roli herce a skončil s Terezou Duchkovou v posteliKdyž jsme získali práva na tento projekt, dostali jsme tipy na některé režiséry a jezdili jsme se dívat po Čechách. Nakonec jsme dostali tip na Rino Brezinu. Jeli jsme se do Švédska podívat na jeho představení, a to nás nadchlo, bylo nádherné. Navíc Rino mluví česky, takže ani v tomhle problém není. A má to i jednu výhodu. Lidé se mě občas ptají, kdo to platí. K tomu Vám můžu říct, že to dělají za stejných podmínek jako všichni ostatní a i třeba dirigent Hned po premiéře autoři muzikálu děkovali účinkujícím za nejkrásnější pojetí muzikálu, které zatím viděliAlex Frey je rád, že si do svého životopisu může napsat "dirigoval jsem v HDK v Praze muzikál Jekyll & Hyde". Navíc peníze si vydělávají jinde:-) Stejně tak příjemné je, že přijedou oba autoři. Mile mě překvapilo, že byli nadšení a že když jsme žádali o práva, tak souhlasili, ale s podmínkou, že přijedou na premiéru.

Lucie Loosová (kostýmy) a Rino Brezina (režie)Autorkou scény a kostýmů k muzikálu Jekyll & Hyde je Lucka Loosová. Dělala nám kostýmy už pro Noc na Karlštejně. Výrobu kostýmů má na starosti Nová scéna v Bratislavě. Znám je ze Tří mušketýrů, kde udělali velice kvalitní kostýmy. Bohužel Kongresový sál KCP není klasický divadelní prostor, například chybí tahy. Daniel Hůlka jako Dr. Jekyll se proměnuje v Mr. Hydea…Takže to, co si mohli dovolit například v Kolíně nad Rýnem, kdy laboratoř, která jezdí nahoru a dolů, nebo ve Vídni, kde scéna zajížděla 30 metrů pod jeviště, to tady zkrátka technicky není možné.

Obsadili jsme lidi, kteří jsou v podstatě mí kolegové, … a jako stvůra Hyde vraždí své protivníkyse kterými dlouho hraji divadlo, které znám a o kterých vím, že umí zpívat. V muzikálu Jekyll & Hyde je ovšem kromě krásného zpívání i spousta činohry. Samozřejmě muzikál vždycky naráží na problém hraní-zpívání-tancování. Když jsem prvně slyšel muzikál Jekyll & Hyde, tak jsem si tipoval zpěváky, kteří to eventuálně vůbec můžou dělat. Přiznám se, že když jsme dostali práva, okamžitě mě napadl Dan. Spojil jsem se s ním a přímo mu řekl, že ho nepotřebuji tahat na žádný konkurz a že je čistě na něm, jestli to zvládne. A zvládá to, ale nebudu ho přechvalovat, to musíte posoudit sami. Marián Vojko jako HydeBere to tak zodpovědně, až mě z toho jde mráz po zádech. Začal chodit dokonce na deklamaci. Abychom lépe rozlišili Jekylla od Hydea, má Dan paruku. Do culíku coby ťunťa Jekyll a rozpuštěné vlasy přes obličej coby zlý Hyde. Ale ani jeho hlasové podání nenechá nikoho na pochybách, kým právě je. Je to prostě výborně napsaná hudba a samozřejmě i libreto.

MNakonec řeší oba dva v jednom těle… Hamletovské ariána Vojtko, který s Danem alternuje, znám už z Draculy, kde jsme spolu hráli, také z Krysaře v Prešově, nyní ze Tří mušketýrů. Přišel na konkurz a absolutně všechny převálcoval. Byl jsem moc rád, že jsem zase vytipoval kluka, který to umí.

Časy dávno minulé
O možnosti obsadit sebe jsem vůbec neuvažoval. Tady v HDK zásadně ne. P. Polák jako Princ v muzikálu Popelka - zde v původní verzi, která se uváděla v divadle MilléniumA navíc nechci se honit. V období Ježíše a Draculy jsem hrál 29 představení měsíčně, viz kauza převážení policejním autem mezi Pakulem a Výstavištěm:-) Potom přišlo období, kdy jsem jezdil hrát na Slovensko. To se sběhlo tak. Tehdy za mnou přišel Tomáš Trapl, ať jdu s ním dělat do Prešova Krysaře. Mě se nejdřív moc nechtělo, je to dálka. Ale mohl jsem si vybrat roli, protože to ještě nebylo obsazené. Pavel Polák jako student Marius v Bídnících společne s Leonou Machálkovou v roli  EponinyPodíval jsem se na video a hned jsem věděl, že jedině Štěpána. Je to nejbombastičtější role v celém muzikálu, hrozně mě to bavilo. Navíc Divadlo Jonáše Záborského v Prešově je jedno z největších divadel, co snad existují. Něco jako Pakul, akorát s ještě větším jevištěm. Takže tam bylo jednou tolik účinkujících co v Praze, byl to nářez, ty masivní scény, kumpačky, vraždy, bylo to super. Do Prešova jsme jezdili hrát na víkendy celý rok. Někdy stojí za to takové věci prožít. Ve Třech mušketýrech jako Aramis (zleva Portos - J. Helekal, Aramis - P. Polák, Athos - P. Kolář a d'Artagnan - T. Beroun)Ale rád vzpomínám i na další projekty, jako třeba Prince v Rusalce nebo pro změnu Prince v muzikálu Popelka - oba se odehrávali v Divadle Millénium, Popelka později v GoJa Music Hall.

Karlín, GoJa a Broadway
S Lucií Černíkovou (Cosseta) v roli studenta MariaAle teď už je moje situace jiná. Na rozdíl od ostatních umělců musím ráno v sedm hodin vstávat, dřív jsem byl zvyklý vstávat v jednu odpoledne, mohl jsem chodit na flámy, ze kterých se dnes už omlouvám s tím, že se musím jít vyspat, protože jsem unavený. V osm ráno začínám fungovat a vracím se domů o půlnoci. Takže kdyby to mělo být každý den, tak se to nedá. Rozhovor byl dlouhý, a tak oba dva skončili v pohodlných sedadlech hledištěNechci už hrát moc představení, chci se věnovat Karlínu a mám radost, když můžu zpívat v Třech mušketýrech a Les Misérables.

Možná Vám přijde, že ve Třech mušketýrech mám malou roli, ale buďte v pohodě, já jsem do toho šel s tím, že mě kamarád oslovil. Neměl jsem čas na zkoušení, protože jsem maximálně vytížený prací v HDK. Nestíhám, ale dělá tam spousta mých kamarádů a řekli mi, že akorát odzpívám tři hlavní pecky mušketýrů, tak jsem to vzal. Aramis (P. Polák) po boku krásné Constance (Z. Trvalcová)A na Broadwayi mě to baví, takže to, že mám malý prostor, mi vůbec nevadí. Když jsem měl hektické období, tak to byla skoro výhoda. Navíc si velice příjemně zazpívám v Bídnících. Někdy člověk dělá větší role, jindy menší a nemyslím si, že by měl mít vždycky jen ty hlavní. Podívejme se na kohokoli v okolí, například Martinu Poštovi se jednou stalo, že dělal kulisáka. A pořád je to Martin Pošta a je skvělý. Jsem rád, že když přijdu na Tři mušketýry, tak se trochu odreaguji od toho koloběhu v Karlíně, kde jsem od rána do večera. Pokecám si s nimi o něčem jiném, jsou tam lidi, se kterými jsem pracoval třeba pěti lety a dlouho jsem je neviděl. Je tam příjemné prostředí.

Fotografie Michal Škvor, rozhovor Antonín Krása

Komentáře k článku

* Jméno
* Mail
WWW
Přidat komentář
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
 
Sdílej na Facebooku

Creative Commons

Creative Commons License
Photo & text by Michal Škvor & team Musicalnet.cz is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License. Based on a work at www.musicalnet.cz

Certifikace

Tyto stránky jsou archivovány v systému Národní Knihovny v projektu

 STRÁNKY ARCHIVOVÁNY NÁRODNÍ KNIHOVNOU ČR


Musicalnet.cz

Copyright © Michal Škvor & team, 2004 - 2024 pro Musicalnet.cz. Všechna práva vyhrazena. Fotografie ani články nelze používat na jiných webech bez písemného svolení autorů.
Joomla! je svobodný software šířen pod GNU/GPL licencí.