Novou Spirálu na Výstavišti navštívil nejvyhledávanější světový tenorista Pavel Černoch, který právě zde ve dnech 15. a 16. dubna 2025 uskutečnil svůj Galakoncert se svými zajímavými hosty. Za doprovodu Janáčkovy filharmonie Ostrava pod taktovkou dirigenta Jaroslava Kyzlinga tak zazněly jak operní árie, tak i melodie muzikálové, a to vše doplněno o videoprojekce a světelné efekty, které zvýrazňují jedinečný charakter vystoupení, a slibují tak nezapomenutelný zážitek.
Spojení klasické opery s moderním prostředím Nové Spirály bylo určeno nejen příznivcům klasické opery, ale i těm, kteří rádi obdivují propojení různých hudebních žánrů, slibovalo nevšední zážitek a zaujalo i náš muzikálový server, i když naší doménou jsou převážně muzikály nebo vše, co se točí okolo muzikálů. Pavel Černoch pravidelně vystupuje v předních světových operních domech jako například Metropolitní opera v New Yorku, italská La Scala nebo Covent Garden v Londýně. Spolupracuje též se světovými orchestry či dirigenty. V loňském roce vydal jedinečné album árií a duetů Bedřicha Smetany - Smetana Arias, za které byl nominován na Ceny Anděl v kategorii Klasika.
Na úvod koncertu jsme se tak mohli přenést například do Bizetovy vášnivé Carmen, kdy voják Don José vyznává lásku cikánce Carmen, nebo do slavného broadwayského muzikálu West Side Story z pera Leonarda Bernsteina. Píseň „America“ přišly zazpívat hosté v nádherných třpytivých šatech Hana Holišová, Michaela Gemrotová a Radka Fišarová. Bernsteinovu píseň „Maria“, uvedl Pavel Černoch slovy „každá z nich by mohla být moje Maria“. První polovina koncertu byla zahájena, a koncert tak pokračoval operou Rigoletto Giuseppe Verdiho „La Donna É Mobile“, a dále navázal Toscou od Giacoma Puccinniho, kde Maria Cavaradossi z vězení v Andělském hradu vyznává lásku Florii Tosce.
Tady opouštíme svět opery a na scénu přichází Míša Gemrotová, aby zazpívala píseň „I Could Have Danced All Night“ z muzikálu My Fair Lady od Frederica Loewa, za což sklidila veliký potlesk. Překvapením byla další muzikálová píseň od Andrewa LLoyda Webbera „Don't Cry For Me, Argentina“, kterou jako Evita z balkonu bravurně zazpívala Radka Fišarová - která ji zde v roce 1998 opravdu coby Evita zpívala - a vzápětí Hana Holišová a Pavel Černoch od téhož autora famózně zazpívali píseň „Memory“ z muzikálu Cats, která uzavřela první polovinu koncertu a následovala ohlášená přestávka.
Po přestávce nás čekalo Chicago s písní „All That Jazz“, kterou zazpívala Hana Holišová a vzápětí navázala Radka Fišerová s další chicagskou písní „The Prayer“. Obě písně tak diváci ocenili velkým potleskem. Duet od italského skladatele Ernesta De Curtise s názvem „Non Ti Scordar Di Me“ zazněl z úst Pavla a Míši. Po tomto nádherném duetu se dovídáme, že „jestli nenastala dramaturgická chyba, nacházíme se v závěru tohoto koncertu“, což vyvolalo veliký nesouhlas mezi diváky, který dali najevo.
Konec byl završen tou nejtěžší árií a pro mě snad nejkrásnější, když jsme si mohli poslechnout árii z opery Turandot od Giacoma Pucciniho „Nessun Dorma“ (Ať nikdo nespí). Název je odvozen ze zvolání princezny Turandot, aby nikdo v Pekingu nespal, dokud se nezjistí jméno záhadného prince Calafa. Zajímavostí je, že se stala populární v roce 1990, kdy ji interpretoval Luciano Pavarotti jako hudební téma na MS ve fotbale v Itálii. Tato árie měla své velké kouzlo, neboť díky videomappingu jsme si mohli vychutnat píseň za létání holubů, kteří kroužili po obvodu Spirály.
Po dlouhotrvajícím a neustávajícím potlesku následovalo poděkování orchestru a všem hostům a předání kytic. Nakonec jsme si vytleskali dva přídavky, kdy Pavel s Míšou přidali píseň „Con Te Partiro“ od Francesca Sartoriho. Zcela na závěr následoval malý experiment v podobě druhého přídavku. Žádný operní koncert absolutně nemůže skončit bez písně „O Sole Mio“ (Moje slunce) od Enrica Di Capua. Na scénu přicházejí Pavel a všechny tři zpěvačky, kterým rozdal noty, a je prý zvědav jak se s tím děvčata poperou. A popraly se s tím statečně, kdy společně zazpívaná árie zapůsobila hlubokým dojmem a i diváci jí ocenili mocným potleskem. Propojení opery s muzikálem se, myslím, velmi zdařilo.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |