Kamila Nývltová je Kleopatra

V září se divákům představila zatím nejmladší broadwayská Kleopatra...První premiérou v nové divadelní sezóně 2008 / 2009 nakonec nebyla ani Carmen, dokonce ani Touha, nýbrž Kleopatra. Sice jen obnovená, zato plnohodnotnou premiéru si v ní 11.září 2008 odbyla nová tvář tohoto muzikálu - Kamila Nývltová. A dokonce hned v hlavní roli egyptské panovnice. Pro ty z Vás, kteří podobně jako já (ano, přiznávám se bez mučení) neviděli jediný díl X-Factoru (kde Michal David Kamilu objevil), Kamilu Nývltovou stručně představím.

...vítězka pěvecké soutěže X-faktor Kamila NývltováJeště vloni studovala oděvní školu v Červeném Kostelci na Náchodsku, ale rokem 2008 se pro ni vše změnilo. Vyhrála ve své věkové kategorii (15-24 let) pěveckou soutěž X-Factor, odmaturovala, oslavila 19. narozeniny a nastoupila na Z oděvní školy rovnou na jeviště...Konzervatoř Jaroslava Ježka - obor muzikálové herectví a zpěv. K tomu dostala neodmítnutelnou nabídku v podobě role Kleopatry a slíbenou vedlejší roli v muzikálu Mona Lisa.

Ještě před premiérou jsem se rozhodl, že i tak to bude dost velké překvapení a radši jsem se podíval na YouTube, abych alespoň tušil, co mne může čekat.

...a hned v hlavní roli mocné egyptské vládkyněDostatečně výmluvné snad bude, když řeknu, že nezůstalo u jednoho videa, ale podíval jsem se na záznamy všech jejích vystoupení v X-Factoru.

Kamila Nývltová mne nadchla. Svým přirozeným půvabem, nádherným hlubokým hlasem a brilantním tancem, navíc na ní téměř nebyla vidět tréma. Přemýšlel jsem, jak se vyrovná s herectvím, a to hned v tak monstrózní hlavní roli.Obnovenou premiéru Kleopatry si nenechal ujít ze Superstar vzešlý Tomáš Savka

Finalistů pěveckých soutěží, kteří zamířili do muzikálu, je od dob SuperStar už pěkná řádka.

Ať už dostali menší role (Leona Černá roli Eponiny v Bídnících, Šárka Vaňková roli Octávie v Kleopatře či Madame de Montespan v Angelice) ''Vykutálená'' Kleopatra (K. Nývltová) svádí Caesara (M. Pošta)nebo ty větší (Michaela Nosková jako Lucy v Jekyll & Hyde, Tomáš Savka jako Chris v Miss Saigon, Petr Poláček jako d`Artagnan ve Třech mušketýrech), nikdy to nebyla vyložená ostuda ani senzace, většinou spíš příjemné překvapení.

Snad jen s výjimkou Petra Bendeho, který jako Hamlet v americké verzi ve stejnojmenném muzikálu opravdu oslnil. Uvidíme, čím nás překvapí Markéta Poulíčková v Carmen a Jan Kříž v Touze

Chvíle štěstí mocné vládkyně - se synem dědicem a milovaným mužem po boku...S lítostí však musím konstatovat, že pro Kamilu Nývltovou je role Kleopatry příliš velké sousto. Svůj taneční talent v ní bohužel projevit nemůže, pěvecky to bylo obzvlášť ve výškách jen tak tak, herecký projev místy dost pokulhával. Možná se na jejím výkonu podepsala i značná tréma, která byla obzvlášť ze začátku velmi markantní. Doufám, že se to časem změní k lepšímu, a diváci budou poslouchat krásný a zvládnutý hlas.

...střídá zoufalství a zármutek po Caesarově vražděTypově se do hlavní role hodí v první části muzikálu, jako "vykutálená" jednadvacetiletá Kleopatra je určitě uvěřitelnější než Ilona Csáková, kterou v muzikálu vystřídala. Překvapivě dobře se vypořádala s rolí Kleopatry-matky Cesariona i Kleopatry oplakávající mrtvého Caesara (jako vždy výborný Martin Pošta).

Pro Kleopatru-královnu, mocnou vládkyni, bojující s intrikami Octaviána V náručí Marca Antonia (J. Vojtek) je však svět hned růžovější...(v poslední době bohužel čím dál více průměrný Bohouš Josef) a podmaňující si Marca Antonia (jako vždy ležérní Josef Vojtek), však musí teprve dorůst.

Standardně výborné výkony v premiérový večer předvedli v menších rolích Dušan Kollár jako Apollodoros, Alan Bastien jako Rufius, Radka Fišarová jako Fulvia a Zdenka Trvalcová jako Octavia.

Což ovšem nelibě nesou jak Octavián (B. Josef), tak Antoniova manželka Fulvie (R. Fišarová)Aplaus publika byl sice nadšený, při závěrečné děkovačce dokonce odměnili diváci Kamilu potleskem ve stoje, ale podle ohlasů ve foyer byly dojmy extrémně rozporuplné. Někteří ji nekriticky vynášeli do nebe, jiní nesmyslně zcela zatracovali.

Caesara (M. Pošta) nová Kleopatra (K. Nývltová) rozhodně okouzlila - s diváky už to tak jednoznačné nebylo...Víceméně ale převládal racionálně shovívavý názor, že s ohledem na její věk a divadelní nezkušenost to byl dobrý výkon. Přestože jsme se s Kamilou Nývltovou předem dohodli, rozhovor nám po představení neposkytla, takže Vám její bezprostřední dojmy bohužel zprostředkovat nemůžeme. Věřme jen, že se to nestane pravidlem.

Přesto ale publikum ocenilo premiérový výkon Kamily Nývltové potleskem ve stojeI přes uvedené výhrady můžu říci, že celkově byl nápad obsadit Kamilu Nývltovou zdařilý, její přítomnost dala muzikálu novou šťávu, čas od času tolik potřebnou pro dlouho uváděná (nebo stále se vracející) představení. Držme jí tedy palce, ať se s rolí co nejrychleji a nejlépe sžije. Bude na to mít čas až do konce ledna 2009, kdy je plánováno poslední představení z celkem šedesáti.